mandag 9. juni 2008

Kjærlighetens formelhefte. Realfag VG2

Fysikk 1

Bølger og tid:

"Er det bare meg eller er vi på bølgelengde her?"

"Du er som sang for mine ører, med den perfekte frekvens."

Termofysikk:

"Din entropi tiltaler meg!/Din entropi er fantastisk!"
(entropi (av en- og gr. 'forandring'), viktig størrelse særlig innenfor fagområdet fysikk)

"Jeg skulle ønske vi kunne blitt fryst ned til 0 kelvin, for da hadde vi vært sammen for alltid."
(0 kelvin = - 273,4 grader Celcius; all bevegelse i atomer opphører)

"Du er kald" "Skal vi sette prøve på Termofysikkens 2. lov?"
(Termofysikkens 2. lov: Varme kan ikke naturlig gå fra et legeme med lavere temperatur til et legeme med høyere)

Sola:

Jente sier: Klem
Gutt sier: Speil!
Gutt sier: (Speilet reflekterer klemmen, men noe av den slipper igjennom. Som atmosfærer. Da blir du Sola, og klemmen solstrålene, jeg blir Jorda, som ikke kan leve uten deg).

"Vi skal ikke gjøre et forsøk om fusjon da?"

Stjerner:

"Vi skal ikke teste ut hvor nøyaktig Stellarium viser stjernenes posisjon på himmelen?"

Kjemi 1

"Du er som C 2H 5OH for mitt hjerte."

"Skal vi prøve å løse den kjemiske ligningen Deg+ Meg?"

"Er du immune, eller tror du kanskje jeg kan få lurt litt DNA inn i deg?"

Matematikk R 1

"1+1=3?"

"Jeg føler at livet vårt sammen opplever en positiv stigning i den deriverte."

"du er som min vertikale asymptote. Men vil du allikevel ta en drink?"

"Sannsynligheten for at du vil gå ut med meg er 0.0002, men vil du allikevel gi meg en sjangs?"

"Jeg og kammeraten min trenger en til for å fullføre Pascal's trekant."

Heftet er laget i samarbeid av Anne Line Hovland og Joakim Kalbakk.
Det tas forbehold om trykkfeil.
Etter åndsverkloven
(§ 2. Opphavsretten gir innen de grenser som er angitt i denne lov, enerett til å råde over åndsverket ved å fremstille varig eller midlertidig eksemplar av det og ved å gjøre det tilgjengelig for almenheten, i opprinnelig eller endret skikkelse, i oversettelse eller bearbeidelse, i annen litteratur- eller kunstart eller i annen teknikk.) krever vi full rett på innleggets innhold.

Ekstrakommentarer

Åse-Beate Hinderaker:

"Hvis en lysstråle hadde vært et kyss, hadde kastet en hel supernova på deg".

9 kommentarer:

Andrea K. Ravnå sa...

HA HA!!!! LOVE it!! Jeg hadde så SYKT gått på ett av de sjekketriksene der ;)
Men dere glemte kommentaren om "din enorme utstråling. Den ville sprengt en planck-kurve :P"

Joakim Kalbakk sa...

Send gjerne flere innlegg så blir de redigert til sin rettmessige plass og opphavgivers navn korrigert og tildelt en plass som opphavsperson til en del av innlegget ,)

Silje sa...

jeg klarte nesten ikke å lese den engang. var for vanskelige ord for meg der:P
geeker!

Åse-Beate og Mathias sa...

Haha, sinnsykt vittig! Dere er serisøt noen skikkelige geeker som gidder å bruke tid på dette i ferien! :P

Når det er sagt, hva med sjekketrikset: Hvis en lysstråle hadde vært et kyss, hadde kastet en hel supernova på deg! ??? :P

noe sa...

hjelp...

Line sa...

Finnes det noen som faktisk er så geek at de ville gått på et fysikksjekketriks? :P
Har dere testet dem ut?

Samuel sa...

Dette må testes ;D Hehehe, fantastisk bra!

Joakim Kalbakk sa...

Det finnes vel alltid noen stakkars få :p. Har ikke testet dem ut enda nei, burde vi?

Line sa...

Ja! Dere burde :)