tirsdag 7. april 2009

vanesak?

Enda et blogginnlegg, har du sett?

I morgen er atter en dag med jobbing, og kanskje en tur til Flekkefjord? Jeg vet ikke hva det blir til egentlig, men hadde jo vært litt stas da (:

Mye av ferien går med til jobbing, soving, dataspilling og venner. Lite av tiden går med til Bibelen og hvordan Gud ofret sin sønn slik at hver den som tror på han, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Det er ganske rått. Først og fremst hvordan Gud velger å ofre sin egen sønn ovenfor en gruppe så svikefulle og fulle av synd. Også er det hans eneste.

For det andre, er hvilket omfang denne hendelsen har. Ikke bare på deg og meg, men alle. Ikke bare at vi er tilgitt våre synder, og til og med har fått evig liv, men hva det gjør med folk. Hvordan hele livssynet, holdninger og oppførsel endrer seg når budskapet kommer skikkelig dypt inn. Når en begynner å innse hvor ufattelig mye det er å ta, og hvor mikroskopisk lite vi har å gi i gjengjeld.

Ragnhild, min bedre halvdel, har ikke hatt en bra dag. Hun opplever mye, og det virker som om alt kommer samtidig for henne. Jeg synes synd på henne, for hun er så bra for meg. Og jeg er så ufattelig glad i henne. Så derfor kan jeg godt ha det litt vondt, slik at hun kan ha det litt bedre (:
Bloggen har mange relasjoner til Ragnhild. Denne jenta på 16 år (kan ikke tro hun er 16), litt høyere enn meg (eller egentlig en del), veldig snille (overomtenksom!), og søte (hun er så pen! Og hun er bare min! :D), er en stor glede for meg. En velsignelse. Ikke bare en jeg kan fortelle alt til, men også dele alt med. Jeg kan være akkurat 100% meg selv med henne. Og hun blir ikke sur, eller flau (joda, det gjør hun, men ikke på det generelle planet).

Ragnhild? Dette startet med å reflektere rundt Gud og påsken, men det endte opp med deg. Beklagelig at du blir blandet inn med svik og synd, det er ikke meningen (er ikke det). Men det er et eksempel på hvor mye du er i mine tanker. Hvor mye du påvirker meg (på en god måte).

Og jeg blogger! Og se så mye jeg har skrevet! Er det ikke flott? Og jeg som trodde jeg ikke kunne (KAN DET FORTsATT IKKE, men ikke si det til meg :D).

Rask anlagt gruvearbeider nikker halvveis ikke liksom deg, er liksom skoen klar eller ripete? den er grønn!

1 kommentar:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.