torsdag 7. mai 2009

Semifinale - Øvrebø - Chealse - Barcelona - røre

Tenkte jeg skulle blogge ettersom de fleste andre fra mitt kull tilbringer tid nede i økonomiske stillestående og kriserammede Europa.

Min "ferie" har fått en dyster ripe i lakken da jeg utover på søndagen for alvor merket at viruset begynte å ta ordentlig tak i meg. Da jeg oppsøkte den svensktalende fastlegen på onsdag ble spørsmålet om Mexico tatt opp. I en forsøk på å skjule min frustrasjon over de kamper som ble utkjempet i kroppen prøvde jeg å komme med en "dette-har-vel-blitt-prosedyre-nå" kommentar. Legen min la ikke merke/brydde seg ikke om det og jeg satt igjen å følte meg i tillegg litt værre til mote.

Imidlertid har jeg fått sett 2 semifinaler i Champions Leage på tv mellom Manchter United - Arsenal og Barcelona - Chealse, hvor førstnevnte gikk videre til finalen i Roma. Samtidig som Øvrebø satte en effektiv stopper for det helbritiske oppgjøret satte han samtidig en klar for ned for videre dømming i UEFA og andre større kamper enn norsk tippeliga. Selv om dømmingen hans kanskje var diskutabel, dårlig eller helt utfor det største fossefall utrolig, gikk det slik til.

Mens Chealse spillere backer hverandre opp så kan de ikke nekte for at hvis de bare hadde scoret et mål til, eller forhindret Barcelonas eneste gode sjanse som faktisk var et skudd rettet mot mål, så hadde ikke denne diskusjonen i lik skala ha funnet sted. Men så lenge Chealse ikke gikk videre grunnet diskutabel/feilaktig dømming vil det dessverre skygge over norsk internasjonal dømming i tiden fremover. Det er synd.

1 - 1

Ingen kommentarer: