onsdag 23. juni 2010

Minner


Jeg var nettopp i det gamle huset, hvor jeg har tilbrakt en del år. hovedsakelig ungdomsskolen. Og jeg opplevde at minnene bare strømmet på. Minner jeg forlengst hadde lagt på hyllen. Pakket varsomt ned i en boks og plassert lengst bak i skapet. Tildekket av støv og gamle tider blåste jeg støv av boksen og til min forundring oppdaget jeg masse godt. Jeg har ikke alltid hatt det mest positive blikket på min oppvekst, men "alle de" vonde minnene forsvant (: På vei hjem (ja, det nye huset) fant jeg ut at jeg vil ha et mer positivt syn på livet. Fremtid som fortid, og jeg skulle ønske jeg kunne ha spart bedre på boksen min. Satt bilder inn i datomerkede album, skrevet i margen og bakpå fotografiene. Ta vare på gode stunder, selv de små. Sett deg ned, slapp av. Lytt til lyder du ellers tar forgitt. Måkene som kontinuerlig klager til hverandre. Barna som leker i lett i sommerdagens velsignende tilværelse. Gressklipperen som slår i tide, som i utide.

Sommer er bra (:

Ingen kommentarer: