tirsdag 30. desember 2008

Integrering, sosialisering, kebab og venner

I dag, 30.12.1008 har jeg igjen vært med Hans og Jørgen. Vi har igjen brukt penger (noe jeg ikke har stort av for tiden) og gjort storinnkjøp av fyrvereri. Over 700 kr gikk med på dyr morro som kommer til å vare i en veldig kort tid. På den andre siden spiste vi, som vanlig? på happy time og kebab var en selvfølge. I det siste har jeg fått sansen for kebabtallerken. Fortreffelig kebabkjøtt, pommes frites, og salat, med kebabbrød ved siden av. Nydelig. Sterkt, og du blir kvalm om du spiser for mye, men nydelig!

I morgen er det nyttårsaften og da skal det feires så man ikke husker noe fra det gamle året ved starten av det nye!

Nei... tror ikke det. Skal tilbringe en rolig kveld med Hans og Jørgen, igjen, og Tina hos Hans. Med utradisjonell mat igjen, taco, og smell fra fyrverkeri. Tror det blir meget alkoholfritt.

Hvorfor drikker man forresten?
For å bli dritt full? For det er qlt?
For å kose seg? For det smaker godt?
For å være kul? For det er qlt å drikke?
For alle de andre gjør det? Fordi du ikke har egne meninger?

Jeg forstår godt, og respekterer alle de som drikker for nytelsen, men jeg forstår ikke de som drikker, for å forsvinne inn i en blurrete verden med overfølsomhet, sidesprang og mat som du inntok for 2-3 timer siden, rett foran deg.

Den tiden er forbi. Det er ikke der jeg har lyst å være om 5 år. I samme gamle Grimstad, på samma gamle utested. Med 5 år yngre folk og skjønne at, jeg har ikke kommet meg en dritt videre...

Uansett, Ragnhild vil ikke at jeg skal drikke (meg full), og siden jeg ikke har noe behov for det, og hun ikke drikker, så kan ikke det temaet ha en bedre slutt (:

Nå må jeg vel snart legge meg... Jobb på selveste nyttårsaften :O

3 dager puta mi <3

3 kommentarer:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Joakim Kalbakk sa...

har ikke noe behov (:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.